Veelgestelde vragen

Mag ik een apparaat huren als ik een uitkering heb?
Ja, je mag huren als je voldoende inkomen hebt. Het soort inkomen is niet van belang.

Word ik BKR getoetst?
Nee. Skala.nl verleent geen krediet dus maken wij geen gebruik van het Bureau Krediet Registratie. Jouw aanvraag wordt door Skala.nl zorgvuldig gecontroleerd. Om de financiële risico's te beperken wordt  –als onderdeel van ons acceptatieproces- een kredietwaardigheidstoets bij Focum gedaan. Ook kijken wij of je niet in de financiële problemen komt als je bij ons gaat huren. Huur je eenmaal bij Skala.nl, maar blijkt dat je het maandelijkse bedrag toch niet makkelijk kunt betalen? Dan zoeken we samen met jou naar een oplossing.

Welke documenten heb ik nodig voor een huurovereenkomst met Skala.nl?
Een geldig legitimatiebewijs, loonstrook of uitkeringsbewijs en een recent bankafschrift (hele maand) met het juiste adres. Wij verzoeken je een kopie van deze documenten klaar te leggen op de dag dat de gehuurde apparatuur wordt afgeleverd.

Ik wil graag voor 1 maand een TV huren kan dat?
Nee dat is niet mogelijk, de duur van een huurovereenkomst bij Skala.nl is 3 of 5 jaar.  Afhankelijk van het product kan een gewenste huurtermijn worden geselecteerd. Na deze periode kan de huurovereenkomst doorlopen voor onbepaalde tijd. Ongeacht de huurtermijn is het bij Skala.nl mogelijk om de gehuurde apparatuur na verloop van drievijfde deel van de overeengekomen looptijd om te ruilen voor een nieuwer model, zo blijf je “up-to-date” met de technische ontwikkelingen. 

Ik huur een laptop, wat betekent hulp op afstand daarvoor?
Hulp op afstand betekent dat u doordeweeks hulp op afstand krijgt op uw gehuurde laptop en/of pc. Bij problemen kunt u doordeweeks direct bellen van 10.00 tot 17.00 uur voor uw gehuurde computer of laptop. Wij helpen u dan gelijk. Is het niet op afstand op te lossen dan wordt er meteen een afspraak met u gemaakt voor een servicebezoek.

Wat als mijn gehuurde apparaat stuk gaat?
Neem bij een mankement telefonisch contact met ons op via 088-712 9000 en kies optie 1 in het menu. Een medewerker van de technische dienst zal de volgende werkdag al bij je langskomen om het probleem te verhelpen. Mocht direct repareren niet lukken, dan krijg je een vervangend apparaat. Je krijgt later jouw eigen gerepareerde apparaat weer terug.

Moet ik de gehuurde apparaten zelf aansluiten?
Nee, dat doen wij voor je. Wij bezorgen het apparaat bij je thuis en installeren het deskundig. Ook krijg je een demonstratie, zodat je meteen weet hoe het apparaat werkt.

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb?
Skala.nl hecht veel waarde aan persoonlijk contact. Als je vragen hebt over de overeenkomst, het apparaat en voor overige vragen, dan kun je altijd terecht bij onze klantenservice via 088 712 9000 of vul hieronder het contactformulier in. Wij proberen voor elk probleem een passende oplossing te vinden. Jouw tevredenheid staat bij ons voorop. Dat is nu het grote voordeel van huren: je bent voor ons geen eenmalige klant. Wij willen juist een langdurige relatie met je aangaan. Daarom doen wij er alles aan om je te laten genieten van de luxe van het huren.

Een andere vraag ?

Heb je een vraag die hier niet is vermeld, stel deze dan via onderstaand formulier:



Contactformulier