Wij maken gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek op onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken. Meer informatie.
Waarom maakt mijn televisie geen verbinding met het internet?

Wil je YouTube of Netflix op jouw Smart TV bekijken? Dan is het belangrijk dat jouw Smart TV verbonden is met het internet. Daarom lees je hier 4 tips over wat je zelf kan doen op het moment dat jouw Smart TV geen verbinding maakt met het internet.
1. Start de televisie opnieuw op
Als eerste start je de televisie opnieuw op. Kan de televisie na het opnieuw opstarten nog geen verbindingen maken met het internet? Controleer dan de netwerkstatus.
2. Netwerkstatus controleren
De netwerkstatus van jouw televisie controleer je in de instellingen. In onderstaand stappenplan leggen wij je uit hoe je de netwerkstatus controleert.
- Om bij de instellingen van de televisie te komen klik je op de Home-knop (De knop met het huisje erop).
- Vervolgens zoek je met behulp van de pijltjes toetsen het woord “instellingen” op. Heb je het woord instellingen gevonden? Ga dan op dit woord staan en klik dan op OK.
- Nu zal het volledige instellingen menu op jouw televisiescherm tevoorschijn komen. Bij sommige televisies zie je meteen in het instellingen menu een kopje staan met de tekst “netwerk”. Is dit bij jouw televisie niet het geval kies dan voor het kopje “algemeen”. Onder dit kopje zal je dan het woord “netwerk” terugvinden. Ga vervolgens op het kopje netwerk staan en druk op OK.
- Nu zal er een kleiner menu verschijnen waarbij je kan kiezen voor netwerkstatus. Nadat je dit kopje geselecteerd hebt en geklikt hebt op de OK knop zal de televisie de status van de internetverbinding laten zien.
- Op je televisie zie je 3 plaatjes: één van een televisiescherm, één van een wifi kastje en één van een wereldbol. Staat er ergens een rood kruis tussen de stippellijntjes dan is er een probleem met de verbinding. Om dit probleem op te lossen moeten we de netwerkinstellingen controleren.
3. Netwerkinstellingen controleren
Om de netwerkinstellingen van jouw televisie te controleren, moet je als eerste de 3 stappen die we zojuist bij het controleren van de netwerkstatus besproken hebben herhalen.
- Daarna ga je op het kopje netwerkinstellingen staan en druk je op OK.
- Selecteer vervolgens bij de keuze van type netwerk “draadloos” en druk op OK.
- Nu verschijnt er een lijst met draadloze netwerken. Selecteer jouw netwerknaam en druk op OK en maak verbinding met het netwerk door het wachtwoord in te vullen.
- Staat jouw netwerk er niet tussen, dan zijn er 2 mogelijke oorzaken waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden:
- Jouw netwerk voldoet niet aan de eisen van de televisie. Hierdoor is jouw televisie niet in staat om te verbinden met het netwerk.
- Jouw netwerk staat verborgen. Als jouw netwerk verborgen staat kan je nog steeds proberen om handmatig verbinding te maken met het netwerk. Meestal moet je hiervoor helemaal naar beneden scrollen in de lijst. Is dit niet geval bekijk dan even de handleiding hoe je dit moet doen.
- Verbind de televisie nu nog niet met het internet? Ga dan weer terug naar de eerste stap van dit stappenplan en klik i.p.v. op netwerkinstellingen op netwerk resetten en probeer daarna opnieuw verbinding te maken
4. Het netwerk in- en uitschakelen
Mocht de televisie nog steeds geen verbinding maken met het internet, dan kan je als laatste het netwerkkastje resetten. Dit doe je door de stekker van het netwerkkastje uit het stopcontact te halen en opnieuw er in te stoppen. Wacht vervolgens tot het kastje opnieuw is opgestart en probeer dan nogmaals de televisie te verbinden met het internet.
Televisie huren bij Skala.nl
Bij Skala.nl bieden we televisies aan van de topmerken Philips, LG en Sony. Deze televisies huur je bij Skala.nl voor een lage prijs per maand. Daarnaast wordt jouw nieuwe televisie gratis bij jou thuisbezorgd en geïnstalleerd door onze monteur en mocht je televisie gedurende de looptijd van je contract kapotgaan dan zijn de reparatie kosten voor Skala.nl. Daarnaast biedt Skala.nl jou de mogelijkheid om jouw televisie na 3/5 deel van de looptijd om te ruilen tegen een nieuw model. Zo kan jij altijd zonder zorgen blijven genieten van een televisie met de nieuwste functies.