Smart-tv maakt geen verbinding met internet, hoe los je dit op?

Het is frustrerend wanneer je Smart-tv geen verbinding maakt met het internet, vooral wanneer je van plan bent om jouw favoriete YouTube of Netflix-serie te bekijken. Hier zijn 4 tips om zelf te proberen wanneer het internet niet werkt.

1.  Herstart de televisie

Start de televisie opnieuw op. Als de problemen met de internetverbinding aanhouden na het opnieuw opstarten, is het tijd om de netwerkstatus te controleren.

2. Controleer de netwerkstatus

  • Druk op de Home-knop op je afstandsbediening (herkenbaar aan het huisje).
  • Navigeer met de pijltjestoetsen naar "instellingen" en selecteer met OK.
  • In het instellingenmenu, zoek naar "netwerk". Als niet direct zichtbaar, kijk dan onder "algemeen" en selecteer daar "netwerk".
  • Kies "netwerkstatus" en bekijk of er een probleem is met de internetverbinding. Een rood kruis geeft een probleem aan.

3. Controleer de netwerkinstellingen

  • Herhaal de stappen voor het controleren van de netwerkstatus en ga dan naar "netwerkinstellingen".
  • Kies "draadloos" als het type netwerk.
  • Selecteer jouw draadloze netwerknaam, voer het wachtwoord in en maak verbinding.
  • Als jouw netwerk niet wordt weergegeven, zijn er mogelijk twee redenen:
    • Jouw netwerk voldoet niet aan de vereisten van de televisie.
    • Jouw netwerk is verborgen. Probeer handmatig verbinding te maken en raadpleeg de handleiding voor instructies.
  • Probeer, als de TV nog steeds geen verbinding maakt, terug te gaan naar de eerste stap en kies in plaats van "netwerkinstellingen" voor "netwerk resetten". Probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken.

4. Het netwerk in- en uitschakelen

Als de televisie nog steeds geen verbinding maakt, overweeg dan het netwerkkastje te resetten. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek deze opnieuw in. Wacht tot het kastje opnieuw is opgestart en probeer dan weer opnieuw te verbinden.

Televisie huren bij Skala.nl

Bij Skala.nl bieden we topmerken als Philips, LG en Sony aan voor een betaalbare maandelijkse prijs. Mocht de er iets tijdens de contractperiode kapot gaan, dekt Skala.nl de reparatiekosten. Daarnaast kun je na 3/5 van de looptijd het apparaat omruilen voor een nieuw model. Zo kun je altijd zorgeloos genieten van de nieuwste functies.

 

5 producten(en)