Veelgestelde vragen

Hoe werkt Skala?

Huren bij Skala.nl werkt heel simpel:

  1. Zoek het apparaat dat je wilt hebben en vul je gegevens in of bel naar onze klantenservice: 088-7129000.
  2. Samen maken we de huurovereenkomst compleet.
  3. Wij bezorgen je apparaat, sluiten het voor je aan en leggen je meteen uit hoe het werkt.

 

Mijn product werk niet of geeft een foutmelding. Wat moet ik doen?
Kijk eens in ons hulpcentrum, misschien staat jouw probleem hier omschreven en is het makkelijk te verhelpen. Kom je er toch niet uit? Bel dan naar onze klantenservice op 088-7129000 of stuur een appje. Hier in het keuzemenu voor optie 1. Wij sturen dan een monteur om je te helpen.

 

Kan iedereen bij Skala huren?
Bijna iedereen boven de 18 en woonachtig in Nederland kan bij Skala een aanvraag doen. Uitzonderingen zijn studenten (kijk op www.SmartStudentDeals.nl), klanten die onder bewindvoering staan of als je woont op één van onze Waddeneilanden.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dat kan, binnen 14 dagen na ondertekening van het contract. Dit kan door ons te bellen op 088-712 9000 (kies optie 1 in het keuzemenu), of door ons te mailen op klantenservice@skala.nl. Annuleren via het herroepingsformulier is ook mogelijk.

 

Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn doordeweeks van ma-do bereikbaar tussen 08:30 en 20:00 en op vrijdag tussen 08:30 en 17:00. Wij zijn telefonisch te bereiken op 088-7129000 en per mail op klantenservice@skala.nl. Ook kan je ervoor kiezen om het contactformulier in te vullen of een appje te sturen via WhatsApp.

 

Word ik eigenaar van het apparaat?
Nee. Aangezien Skala de apparaten verhuurt, blijven de apparaten ons eigendom. Je hebt na afloop van jouw gekozen huurtermijn wel een optie om het apparaat over te nemen tegen betaling van een koopoptie.

 

Hoe werken de betalingen?
De betalingen worden maandelijks op de 26e (of een andere afgesproken betaaldag) d.m.v. automatische incasso afgeschreven.

 

Wat houdt de aanvraagprocedure in?
Als je een aanvraag plaatst via de website, wordt deze beoordeeld door middel van een kredietwaardigheidstoets. Aan de hand van de uitkomst van die toets is het mogelijk dat je nog gebeld wordt door een medewerker om de aanvraagprocedure af te ronden.

 

Wat zijn de voordelen van huren?
Het grootste voordeel van huren is dat je altijd verzekerd bent van service en garantie. Mocht je problemen ervaren met jouw gehuurde apparaat, gaan wij dit voor jou oplossen. Daarnaast kan je de nieuwste producten in huis halen zonder dat je direct een groot bedrag moet betalen.

 

Wanneer kan ik mijn producten omruilen?
Je kan je producten omruilen na 36 maanden bij een 5-jarig contract, na 36 maanden bij een 4-jarig contract en na 30 maanden bij een 3-jarig contract.

 

Word ik BKR getoetst?
Nee. Skala.nl verleent geen krediet dus maken wij geen gebruik van het Bureau Krediet Registratie. Jouw aanvraag wordt door Skala.nl zorgvuldig gecontroleerd. Om de financiële risico's te beperken wordt  –als onderdeel van ons acceptatieproces- een kredietwaardigheidstoets bij Focum gedaan. Ook kijken wij of je niet in de financiële problemen komt als je bij ons gaat huren. Huur je eenmaal bij Skala.nl, maar blijkt dat je het maandelijkse bedrag toch niet makkelijk kunt betalen? Dan zoeken we samen met jou naar een oplossing.

 

Een andere vraag ?

Heb je een vraag die hier niet is vermeld? Stel deze via het Contactformulier of kijk of je ze op één van de volgende pagina's kan vinden: 

- Veelgestelde vragen over de website en Skala in het algemeen

- Veelgestelde vragen over het aanvragen van een product

- Veelgestelde vragen over het leveren/terugsturen van producten of het beëindigen van een contract

- Veelgestelde vragen over het huren in het algemeen

- Veelgestelde vragen over hoe betalen werkt als je een product bij Skala huurt

- Veelgestelde vragen over de service die Skala biedt bij het huren van een product

- Informatie over zakelijk huren bij Skala