Veelgestelde vragen over het leveren/ terugsturen van producten of het beëindigen van je contract
Op deze pagina worden de meest gestelde vragen beantwoord die te maken hebben met het leveren of terugsturen van een product. Staat je vraag er niet tussen? Klik dan hier voor de andere veelgestelde vragen, bel de klantenservice via 088-7129000 of stuur een appje via WhatsApp.
Hoe teken ik de overeenkomst?
De overeenkomst wordt per mail verstuurd. Hierin staat een link naar onze online onderteken-omgeving. Deze kan op een computer, laptop of smartphone ondertekend worden.
Moet ik zelf thuis zijn om het apparaat te ontvangen?
Je dient tijdens de levering zelf aanwezig te zijn, in verband met de controle van enkele documenten.
Wat moet ik klaarleggen bij levering?
Bij levering moeten de volgende documenten klaarliggen:
- Geldig legitimatiebewijs van jou en van jouw partner (indien van toepassing).
- Meest recente bankafschriften (van minimaal 30 dagen) behorende bij het door jou opgegeven bankrekeningnummer. Dit mag ook een internet afdruk zijn (van minimaal 30 dagen).
- Bankpas behorend bij het door jou opgegeven bankrekeningnummer.
- Meest recente loonstrook of uitkeringsspecificatie van jou en van jouw partner (indien van toepassing).
- Indien één van beide inkomensstroken op een ander bankrekeningnummer staat, graag van dat rekeningnummer de bijbehorende bankpas overleggen.
Moet ik de apparaten zelf aansluiten?
Nee, dat doen wij voor je. Wij bezorgen het apparaat bij je thuis en installeren het deskundig. Ook krijg je een demonstratie, zodat je meteen weet hoe het apparaat werkt.
Wanneer wordt mijn product bezorgd?
Daar heb je zelf invloed op: na acceptatie krijg je via mail en/of sms een link naar ons online planningsprogramma. Hier kan je een datum plannen die voor jou het beste uitkomt. Houd er wel rekening mee dat je zelf thuis moet zijn bij levering.
Nemen jullie mijn oude apparaat ook mee?
Je kan jouw oude elektrische apparaat meegeven aan onze monteur. Dit kan je ook doen met andere kleinere oude elektrische apparaten zoals een oud mobieltje of een strijkijzer. Wanneer je deze oude producten meegeeft aan onze monteur is dit niet het einde van dit product. Het is een nieuw begin. Wij werken samen met Wecycle. Dit betekent dat wij afgedankte elektrische apparaten afgeven en optimaal laten recyclen tot nieuwe grondstoffen. Hiervan kunnen weer nieuwe producten worden gemaakt.
Wat zijn de bezorgtijden?
Wij bezorgen doordeweeks tussen 08:30 en 17:00. Als een monteur vertraging heeft, is het mogelijk dat er ook na 17:00 bezorgd wordt.
Hoe kan ik mijn contract stoppen?
Het stopzetten van jouw huurovereenkomst aan het einde van de huurperiode (3, 4 of 5 jaar) kan schriftelijk. Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@skala.nl, onze medewerkers van de klantenservice gaan dan voor jou aan de slag.
Wat is de opzegtermijn?
Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand.
Zijn er opzegkosten?
Als je jouw overeenkomst opzegt aan het einde van de normale huurperiode zijn er geen opzegkosten,
Er zijn alleen opzegkosten als je jouw overeenkomst eerder wil stopzetten dan de huurperiode. In dit geval worden er extra kosten in rekening gebracht.
Wanneer wordt mijn apparaat opgehaald?
Zodra jouw opzegging administratief verwerkt is, krijg je per mail of sms een link naar ons online planningsprogramma. Hier kan je een datum plannen.
Heb ik garantie op de producten die ik huur?
Ja, zolang je de producten bij ons huurt, heb je recht op service en reparatie.
Heb ik herroepingsrecht?
Je hebt 14 dagen herroepingsrecht vanaf het moment dat de overeenkomst afgesloten wordt.