Op tijd betalen bij Skala.nl

Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt?

Dan nemen wij direct telefonisch contact met je op om na te gaan wat er aan de hand is en hoe dit is op te lossen, tevens ontvang je 10 dagen na het verstrijken van de betalingstermijn een herinnering. Hebben wij jouw betaling daarna nog niet ontvangen? Dan sturen wij een tweede herinnering (aanmaning). Mocht je dan nog niet hebben betaalt ontvang je van ons een ‘in gebreke stelling’. Dit is de laatste brief die wij je versturen. Omdat je niet tijdig hebt betaald en het incassoproces veel tijd en geld kost, komen hier extra kosten bij kijken. Dit zijn de wettelijk bepaalde incassokosten die wij bij je in rekening brengen.

Hebben wij ook na de ‘in gebreke stelling’ nog geen betaling van je ontvangen? Dan gaan wij de contracten beëindigen en komen wij de apparaten bij je ophalen. Het beëindigen van de contracten bevestigen wij door middel van een sommatie-brief. Daarna dragen wij het openstaande bedrag (inclusief een boete voor het voortijdig beëindigen van het contract) over aan een incassobureau. Je betaalt zelf de bijkomende incassokosten en de verschuldigde wettelijke rente hiervoor.

Tijdens bovenstaand traject proberen wij je ook te bellen, te bezoeken en versturen wij je e-mails met daarin een iDeal-link om de achterstand te betalen. Als je niet tijdig kunt betalen, kan je altijd contact met ons opnemen voor het afspreken van een betalingsregeling of een andere passende oplossing.

betalingsachterstand